Alle bilder er min copyright

mandag 28. april 2014

Vårens vakreste eventyr III

Min første orreleik
en koselig bålkveld
par timer søvn
og så våknet vi til et svare liv
Kl 3.30 var de klare
orrehanene
og de hoppet og spratt rundt på myren
oppvarming til dagens kamper antageligvis
det var så mørket at vi hadde problemer med å se de
og foto var ikke å tenke på engang
men rundt 5 tiden fikk vi festet de første bildene på brikken
og i flere timer satt vi og beundret dette fantastiske synet
Det var virkelig vårens vakreste eventyr slik det kalles
og at jeg på min første tur skulle oppleve både fugl og bilder er helt usannsynlig flaks
Det var masse høner der også men desverre var de vanskelig å få tak i med fotolinsen
så de har jeg bare i hukommelsen
Fantastisk tur
min første
men absolutt ikke siste orreleik






Black Grouse
two males birds fighting and showing the girls what tough guys they are
We spent the night out in the woods and early in the morning this fantastic play started
The female birds sat around and admired the males and in the end someone will get lucky :-)

3 kommentarer:

Viola sa...

Å herlighet Leonora! For en overraskelse, og jeg blir nesten litt misunnelig
når det går opp for meg hva du her har opplevd, for dette har jeg ønsket meg
også, men ikke blitt noe av ennå..
Storslagne bilder har du fått også! =)
Vårklem fra meg til deg! :)

Fjällripan sa...

Grattis till ditt första orrspel! å fina bilder fick du :))
Ska försöka komma mej ut imorgonbitti och hoppas att hönorna är där! :D

M sa...

Åh, så spännande att få ta del av detta skådespel. Kalasfina bilder på de vackra herrarna i vacker miljö. Detta står på min önskelista.
Ha en bra vecka.
Monica