Alle bilder er min copyright

fredag 9. august 2013

Jomfruland

En liten time med ferge fra Kragerø


gjennom en nydelig skjærgård


ligger den lille øyen Jomfruland
Her er det bilfritt, alle går eller sykler
det finnes gallerier for kunstinteresserte


kuene legger igjen drøvtygget mat på grusveien


flere kafèer å velge mellom
her på Tårnkafèen 
hvor det gjorde ekstra godt å kippe av skoene og sitte i skyggen med tærne i kjølende gress


å sitte på svabergene å lytte til rullesteinsrumlingen
tror jeg hadde blitt min fritidssyssel hadde jeg hatt hytte her
en virkelig fasinerende lyd :-)


 koselig landskap


en koselig øy rett og slett


ja, her var vi på besøk
en solrik dag midt i ferien



Under an hour and the ferry takes you from Kragerø
to the small island Jomfruland
We spent a day on this lovely place during vacation

8 kommentarer:

Joop Zand sa...

Vakre bilder Leonora

Hyggelig vekslende serien, har erste bilde en fin dybde
og bildet av hesten jeg finner svært vellykket.

Hilsener, Joop

Cinzia sa...

HAPPY HOLIDAYS!
Cinzia

M sa...

Ljuvliga bilder från en underbart vacker ö. Där skulle jag trivas mer än gott.
Tack snälla du för tipset om Lunar Eleven,ska testa så fort möjlighet ges.
Kram
M

Monica sa...

"Alle" har vært på Jomfruland, unntatt jeg som har feriert i Kragerøtraktene i årevis... men det står på planen at neste år må jeg komme meg hit!
Nydelig serie, Leonora,- og jeg likte bildet av kuene veldig godt!
Ps.. måtte humre av kommentaren din ang operaen. Ja, her har jeg lyst å være veldig mye mer, var bare på "turist"tur der, med et amerika besøk, så det ble bare bilder i hyrten og styrten... fantastisk fotogen bygning:)
Ha en alle tiders helg:)

HansHB sa...

Herlige bilder fra Jomfruland!

Gert Jan Hermus sa...

It's just gorgeous! I really must visit Norway some day ;-)

Greetings from the Netherlands,
Gert Jan

Fjällripan sa...

Härliga bilder från den fina ön! och så vackert stenhus! :))

**Perler på snor** Dorthe sa...

En vidunderlig rejse du tog os med på!
Kommer jeg til Norge engang igen (og jeg HÅBER)
så skal jeg til "jomfruland"!
SMUKKE billeder, Leonora :)

Hilsen fra Danmark,
Dorthe