Alle bilder er min copyright

mandag 29. april 2013

Tranejakt

Med mat i sekken 
og kaffe på termos
reiste jeg i går på tranejakt
Jeg dro ikke så veldig langt
det holder med en halvtimes kjøring
over til Fluberg bro


og jeg hadde flaks
da jeg kom kjørende var mange av de på en fotogen avstand på jordet
og jammen hadde de selskap av noen gjess


med så stor flaks gikk jeg ikke ut av bilen
erfaringsmessig flyr de da av gårde
så her er bilder tatt ut gjennom åpent bilvindu og croppet til passe størrelse


Etterhvert som jeg knipset ble de vàr meg
og det tok ikke lang tid før de var langt inne på jordet og ute av croppeavstand
Så gikk det som det alltid gjør - de fløy avgårde

Yesterday I was crane hunting and target was Fluberg bru half an hour drive from here I live
Cranes shot trough open car window
or else they would have flown away
photos are cropped to decent size

6 kommentarer:

Hilda R.B sa...

For en fin fugl. Herlige bilder av den.
fra Hilda

Fjällripan sa...

Jamen du fick ju jättefina bilder av dem! Så roligt :))

Michaela sa...

So nice, I've really got to start bird watching and practice wild photography a bit more!

HansKE sa...

Knallfine tranebilder!
Det er så fint å få disse flotte fuglene på nært hold for en gangs skyld, - de er veldig sky!

Anne sa...

Tenk å få dem på så kloss hold da, en vet jo hvor sky de kan være! heldig som fikk så flotte bilder, morsomme fugler da :-)

Viola sa...

Traner!! du verden!! og du har fått dem vakkert dokumentert!! =)
Det er ikke hverdagskost å få traner på linsa vet jeg..
de er store og elegante..

Kjempepost Leonora! :)

Klem fra meg og ha en god vårdag! :)