Alle bilder er min copyright

torsdag 4. oktober 2012

Himmelsk #105

Denne sommeren var jeg i Røros
og er det noe som fortjener å være med på Petunia sin Himmelsk lek
ja så er det iallefall denne plassen.




Byen står på UNESCOs liste over verdens kulturarv
og det er vel fortjent spør du meg


Vakrere plass skal man lete lenge etter
og jeg er så glad for at jeg endelig tok runden over i denne ferien


Et veldig spesielt lys
over en veldig spesiell by


bosteder og museum om hverandre


det var som om å komme inn i fortiden på en veldig levende måte


all honnør til de som tar vare på denne byen på en så flott måte


dette er en by man kan se massevis av bilder av
og tro man kjenner av den grunn


men når man kommer dit blir man allikevel helt stum


ok, dere skjønner vel nå at jeg er
overbegeistret :-)




If you ever visit Norway
is Røros the town you definitively should put on your list
I visited for the first time this summer
and I am stunned over such beauty
The people taking care of this town deserves much credit
it is like walking straight in to the past
Settled houses with museums in between
or visa versa
this is the most interesting town I have ever seen in my country!
Røros is on the World Heritage Site of UNESCO since 1980 and I completely understand why. 

12 kommentarer:

i stora drag sa...

Hej Leonora!
Jag förstår att du är begeistrad i denna staden! Vilka härliga hus, speciellt de med gräs på taken! Sånt tror jag inte finns här i Sverige, inte på detta sättet i alla fall.
Och fint fotat är det ju också! :)
Kram Pia

Toril sa...

Kjempefine og nydelige bilder fra Røros! Det er kjempenydelig på Røros, og vi pleier også å reise dit av og til. Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)

Maria sa...

Underbara bilder från en otroligt vacker stad!
En plats väl värd att besöka det förstår jag efter att ha sett dina fina bilder.
Ha en fortsatt bra dag!

Joop Zand sa...

You show us a beautiful place Leonora, i like these shots very much.

Greetings, Joop

Menthe Blanche sa...

Ok, I put it on my list! It's true, it looks really nice. I love houses with vegetation on the roof.
Thanks to you, I discovered Norway before going there one day :)

maj sa...

Røros er en nydelig plass!! Noe du virkelig får frem med bildene dine!!
Ha en fin kveld:))

Fjällripan sa...

ÅÅÅ så himla vackert där är! Ännu ett ställe man får sätta upp på listan att besöka...Får nog ta tjänstledigt och bara resa runt :) Toppenfina bilder!

Bente sa...

Helt enig, Røros er en nydelig plass. Har vært der selv, flotte bilder du har tatt:))

Mandy Lou sa...

Herlige bilder fra flotte Røros! Koste meg også der en dag i sommer. Og skulle gjerne vandret rundt der igjen.

**Perler på snor** Dorthe sa...

WOW hvor en skøn tur du tog os med på her! Vidunderlige billeder, Leonora!
I sandhed himmelsk!

:-) Dorthe

Melusine sa...

Godt at byen blir bevart!
Fine bilder fra dette sjarmerende stedet :)

Viola sa...

RÅLEKRE bilder av en rålekker by!! så glad jeg er at du tok turen dit!! =)
er så alt for lenge siden jeg selv var der.. nå LENGTER også jeg skal du vite! :)

Likte alle bildene dine, det ene flottere enn det andre - og så en pusekatt! =)

Klem til deg! :)