Alle bilder er min copyright

tirsdag 27. mars 2012

LOVE HEARTS

Det finnes grunnleggende regler
for komposisjon innen foto
og etter min mening 
er disse noe man har stor nytte av å lære seg hvis man vil ha fine bilder.
Det vil dermed ikke si at man må følge de slavisk
men at man kan ha de i bakhodet når kamera er i bruk.


Jeg er veldig opptatt av at mine bilder skal ha en komposisjon
hvor motivet ikke renner ut av bildet
på noen måte
Om jeg har skapt syndefloden
eller linjer
her
ja, har du en konstruktiv mening om det
så kom gjerne med den.



Rules are made for breaking
but rules for composition are never the less very useful to have in mind.
If I have made a running niagara, or lines, in these I am not sure.
Do you have an opinion
I am eager to listen.

5 kommentarer:

Viola sa...

Du er flink på å ta bilder Leonora, det skal jeg ha sagt! Du har en fotografisk hjerne, mens jeg tar bilder mer på rappen uten å tenke stort..eller på intuisjonen :)) Men jeg skulle kanskje ha lært meg dette jeg også.. hvertfall litt.. Men det er også veldig artig at vi har ulike måter å ta bilder på.. Og jeg lærer mye når jeg er her hos deg.. vil gjerne lære mer! :) noen tips om nettside som lærer bort kanskje?

Flotte bilder og linjer dette! :)

Ha en superduper tirsdag vennen, klem fra meg! :)

Viola sa...

hehehe.. det ligger jo en link der jo! Nå skal jeg gå og *studere*.. :))
Takk til deg! :)

ITAF sa...

Av og til kan det absolutt være prikken over i'en i et bilde at vinkelen er utenfor AF (Les: regler).
Synes bildene dine er stilige (men på denne pc'en viser det øverste bildet som nesten "utbrent".

Liker godt å bli utfordret visuelt slik du har fått til her :-)

el-mundo-en-colores sa...

Are those candies? I love their colours!

Camillas Foto sa...

Helt rätt, först måste vi lära oss reglerna och sedan kan vi bryta dem i vårt fotografiska skapande. Gillar dina bilder.