Alle bilder er min copyright

lørdag 4. februar 2012

I dag så jeg det

Jeg har et stort tre i hagen
hvor jeg om vinteren henger opp mat til fuglene
De sitter mangetallige i dette treet dagen lang og kvitrer
og jeg koser meg med å se på de
I det siste har det skjedd noen ganger at de plutselig setter i et svare leven
stuper inn i hekken
og blir helt stille i lang tid
Jeg har jo skjønt at det har vært fare på fære
og i dag så jeg den...
Det var nok en falk
som flakset med dovne vingeslag gjennom dalen her
kamera ligger nå klar med telen på
har jeg flaks kommer den tilbake


My tree in the garden
filled with little birds
suddenly they hide in the hedge
and all is silent
danger
A falcon I think
camera is ready with proper lens
if it comes back

7 kommentarer:

Fjällripan sa...

Det är bra att du har kameran beredd :) Hoppas du får ta några bilder av den om den kommer tillbaka. Jättefin bild av småfåglarna i trädet.

Fotonita sa...

Flott bilde! Håper du får "fanget" falken ; )

Sissel sa...

Flott bilde! Gleder meg til å høre om fortsettelsen på jakten med telen, blir spennende å se om du klarer å "fange" den til slutt.

Fredagsbildet ditt var rett og slett nydelig! For noen farger!

Ha en fin søndag!

HansKE sa...

Ja, sånn er det: Den enes død - den andres brød.
Rovfuglen skal ha mat den også, håper du får "skutt" den - med kameraet! :-)

Virginia sa...

Our birds have been very noisy lately too. I think it's because the whole of NYC is convinced it is spring. It hasn't really been any colder than 5 C here this winter. Sucky.

They get especially loud when my cat goes out on the back patio. Heh.

Hjertebank sa...

Det var flott!
Grafisk, nydelig med kontrastene

Viola sa...

Ja.. den dukker nok opp igjen.. Du får den sikkert på linsa en dag, hauken.. Nydelig bilde av dette treet! :)