Alle bilder er min copyright

tirsdag 1. november 2011

Svanesjøen

En liten kjøretur fra her jeg bor ligger Reinsvolldammen
Hjemmet til to svanepar
som hver vår skaper spenning
- vil det være små svanebebiser her i år
Og hver vår blir jeg like skuffet
jeg har faktisk aldri sett at de har hatt unger
Men vakre er de for det
og mange med kamera nytter seg av denne dammen og disse svanene til fotografering.






Four swans living just a little car ride from my home
every spring I wonder - will there be ducklings this year
but I have never seen any
Beautiful they are and a popular photo target in my neighborhood.

9 kommentarer:

i stora drag sa...

Härligt, härligt Leonora! :)
Och så kul att ha varit lite inspiration till dessa fina bilderna! Den sista där blev väldigt speciell, men de är vackra alla tre! :)
Kram Pia

Joop Zand sa...

These pictures has nice reflections..... the first one is my favourite Leonora......it's a great shot.

Greetings, Joop

Ingrid Andrea sa...

Den stygge andungen tenker jeg på nå da jeg så det siste bildet....bare så vakkert!
klem fra Ingrid Andrea

Fjällripan sa...

Underbara bilder på svanen! De är så vackra! Här kan man se många sångsvaneungar, men inga knölsvanar med ungar...Fast i och för sej så är det endast på våren man ser knölsvanar här...

Ha det bra!

Sissel sa...

Vakre bilder!

Vi har en "svanesjø" ikke så langt fra der jeg bor også, men de har nok reist sin vei for vinteren. For jeg har ikke sett de på lenge.. Men til våren skal jeg stå klar..

Ha en fin dag!

Virginia sa...

Just stay far, far away from them. They are MEAN.

Love that first photo. Reminds me of ballet.

Bente sa...

Nydelige bilder, spesielt speilbildet!
Svanepar er så flotte foto-objekter:)

Hjertebank sa...

Flotte bilder

Viola sa...

Og det var jo det jeg skulle si- disse svanebildene var utrolig fine!! =)

Og båten under her.. vemodig og vakkert..!

Klem fra meg! :)