Alle bilder er min copyright

tirsdag 8. november 2011

Domkirkeodden, Hamar

En av fordelene med å ha hund
er at den må alltid luftes 
samme hvor vi er hen.
Nødvendige ærend på andre sida
ble kombinert med hundeluft på Domkirkeodden
og kamera - ja det var selvsagt med.
Domkirkeruinen er fra år 1200
innglasset for bevaring


Litt gamle bygninger fantes det også
i tillegg til en tåkelagt utsikt over Mjøsa


Høst, regn og tåke
gir flotte fotofarger syntes jeg
og jeg storkoser meg med kamera i disse tider.
Da vi reiste hjemover så vi en elg på flott fotoavstand på et jorde
men i og med at sjåføren nektet å stoppe fordi det hadde vært uforsvarlig, så ble det ikke bilde


Ruins of Hamar Cathedral
in glass
a little museum with old houses
and foggy view over Lake Mjøsa
This is where we took the dog for a walk
in between other appointments in Hamar town.

9 kommentarer:

Joop Zand sa...

First picture is very nice Lenora, the last has nice colors.

Greetings and i wish you a nice day.

Joop

Torunn sa...

Flotte bilder Leonora. Det er jo så vakkert!!

Sissel sa...

Flotte bilder!!

Tenkte jeg skulle ta en fototur i dag, for å ta bilde av solnedgangen. Men her henger tåken helt ned til bakken..

sigrid sa...

Oj så fine haustbilder!

Hjertebank sa...

Barndommens rike. Domkirkeodden var lekeplassen vår.
Flott bilde av den spektakulære arkitekturen-

Viola sa...

Vakkert bilde av ruinen - innrammet og tatt godt vare på, det er bra!! =) Og det andre bildet ditt likte jeg også veldig godt, veldig flott vinkling på det gjerdet der og god dybde, også den deilige brune fargen da! :)

Tenker du koser deg med linsa ja! Og.. jeg skulle sikkert hatt en hund jeg også, trimmer nemlig ikke nok..

Godklem fra meg! :)

Fjällripan sa...

Jättefina bilder, allihopa! Vilken gammal kyrka...Fint och intressant med liknande ställen.
Men nekade chauffören att stanna vid älgen! Vilken synd... ;) Ha det bra!

Fotokarusellen sa...

Veldig flotte bilder. Vakkert fotoarbeid, Leonora.

Virginia sa...

Love the photo of the cathedral in glass. :)