Alle bilder er min copyright

lørdag 10. september 2011

Elvelangs

En relativt ny happening i Gjøvik
- Elvelangs -
som følger elven fra Gjøvik gård og ned til Mjøsa


Masse underholdning underveis
konserter, dans, mat, oppvisninger
og nydelig lyssetting av strekningen
her, jernbanebroen


Å ta bilder i nattemørket gjør jeg sjelden
så dette ble en spennende opplevelse
og siden flåten på elven
beveget seg
samtidig  som musikerne beveget seg
på en annen måte
det var stummende mørkt
og folk kom bort i stativet mitt hele tiden
så merket jeg godt at her er jeg helt på nybegynnerstadiet :-)


A relativly new happening in Gjøvik
- Elvelangs -
Translated at my best to
- a walk by the river -
Entertainment along the road
starting midtown, ending by Lake Mjøsa
dance, music, food, and great lightsettings
Nightshooting is not what I do the most
and with objects moving on the water
people stumbling in my tripod
total darkness exept for the lightsettings
well, I can honestly say I felt like a newbie :-)

10 kommentarer:

Joop Zand sa...

Lovely pictures with nice light Leonora.... i like this very much.

warm greetings, Joop

Torunn sa...

Så koselig det så ut...sikkert veldig stemningsfult om kvelden med forskjellig lys-setting og musikk. Fine bilder :)

Renate sa...

Så fin ny tradisjon! :-) Jeg liker bilde nr. 2 best, pga. fargene og lyset. Ha en god helg! :-)

Hjertebank sa...

Dette så virkelig flott ut.
Stemningsfulle og fine bilder.

(Dette har de ikke kommet på på andre sida av Mjøsa, selv om de har nattevendringer på Domkirkeodden)

i stora drag sa...

Kul när det händer något nytt!
Jag är inte heller någon nattfotograf. Din andra bild var riktigt läcker med ljuset och färgerna.

Svar: Tack för att du berättade, Leonora! Det är nog rätt vanligt det jag gjorde, men det är skönt att höra att andra gått igenom samma saker. Hemskt att gå och vänta på svar, men det slapp jag ju denna gången! :)
Kram Pia

Fjällripan sa...

Vilken mysig kväll det ska ha varit. Jättefina bilder! :)

Marias Teater sa...

Jeg elsker slike happenings! Skulle gjerne ha vært der!

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

NÅ ble jeg inspirert til å ta med kamera ut i natten! Likte veldig godt bildet av broen i fargelys :)

Beate

Viola sa...

Nææææ! Har dere elvevandring i Gjøvik også?! I Oslo har jeg deltatt i elvevandringen en par ganger.. Det var virkelig flott, og jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse faktisk! Noe veeeldig spesielt dette! :)

Virginia sa...

What an awesome event though! And I love your photos. Especially the one of the bridge all lit up in different colors.