Alle bilder er min copyright

tirsdag 30. august 2011

Gjøvik Fotofestival 2011

Nå er det over for denne gang
og for en fantastisk helg vi har hatt.
Festivalen startet torsdag ettermiddag
med åpning av ordføreren
utdeling av ærespris
danseshow
og konsert med Jolly Beggarmen som svingte opp med fantastisk herlig Irsk folkemusikk


Syv flotte fotoutstillinger
stod gjennom hele festivalen.

Jens E Haugen er blandt Norges ledende reklame- og motefotografer
kåret til Årets fotograf i 2010 og 2011 av Norsk Fotografforbund
og tildelt NFFs høyeste utmerkelse "Gull med krans".
Vi kjenner til Jens fra før i klubben fordi han hadde foredrag og kurs for oss denne våren,
og vi gledet oss til å kunne tilby festivalfolket det samme,
I tillegg kunne vi vise den flotte utstillingen hans.
Her ser du en smakebit med to bilder
har du sjansen anbefaler jeg virkelig at du får med hele!


En annen utstiller var Sindre Lundvold
mannen som har fotografert balansekunstneren Eskil Ronningsbakken som dere kanskje kjenner fra tv
også han en fantastisk fotograf med en utstilling alle bør få med seg hvis de har sjansen.


Bra Damer
herlige flotte fotografer med utstilling i den gamle kornsiloen
en utrolig setting til en utrolig utstilling.
Disse hadde også fordrag på lørdag
- jeg må bare si at jeg tar av meg hatten for disse damene!



Noe som er dumt når en er med å arrangere så stor festival er jo at det blir endel jobb
og det er begrenset med kurs og foredrag en får vært med på selv.
Jeg har tidligere vært på foredrag i klubben med Kai Jensen - en kjempeflott naturfotograf.
Da jeg hørte at han skulle ha både fordrag og kurs var jeg i fyr og flamme
og håpet at jeg skulle klare å få vært med på kurset.
desverre ble billettsalget viktigere denne gangen,
men neste gang Kai - da er jeg på plass!

Vi var alle spente og litt skjelvende i buksene
før vi møtte den kjente mote- og rockefotografen vi hadde hyret inn
Bjørn Opsahl
Både foredrag og kurs skulle han ha
og for en lettelse det var å oppdage at mannen var helt vanlig menneske som alle oss andre :-)
Kjempeflott og lærerikt kurs iflg de som var der
og selv om studiofotografering ikke er min greie
har jeg funnet ut at får jeg sjansen så skal jeg også på kurs med denne mannen.

Fredag var det fotomaraton og lørdag kveld bankett
kafèen solgte kjempegod mat og Japan Foto var der med salgsmesse.
Nå klapper vi oss selv på skulderen for en god festival,
mye ros har vi fått
både for opplegg, valg av utstillere,  foredrags- og kursholdere.
Besøk har vi hatt fra flere steder i landet
og jeg - ja jeg er herlig sliten etter en fantastisk langhelg - og helt klar for en ny festival neste høst! :-)

Gjøvik Photofestival is over
four great days with lots of exhibitions, lectures, courses,
photomaraton, banquet, contests,
and lots of fun.
I am tired and satisfied
and quite ready for a new festival next fall :-)

8 kommentarer:

Joop Zand sa...

Nice impression Leonora....good work.

greetings, Joop

Fjällripan sa...

Verkar ha varit riktigt roligt. Så intressant att se så många olika fotografers verk. :)

Virginia sa...

Looks like fun! The exhibition was displayed beautifully too.

HansKE sa...

Gratulerer med festival! Sikkert moro, selv om det nok var slitsomt!

Fotokarusellen sa...

Dette må ha vært en stor opplevelse.
Kan ikke si annet enn at dette hørtes veldig fristende ut.

Du har presentert festivalen på en flott måte med veldig mange vakre bilder.
Sljønner godt godt valget av Kallenderbilde.

Et fantatisk flott innlegg og en fin uke til deg.

Viola sa...

Oj, var du med på arrangeringen?! Så spennende! Mye fint her! Og ja, en ung og flink talent under her, bare 14 år da! =)

Har også sett bildene lenger ned her. Den måken var veldig stilig.. Og tenk det å ligge i en hengekøye da, mmmmm! :))

Sommerfuglen er knallfin!! Jeg har sett denne bare én eneste gang hele sommeren, men kamera var ikke i min hånd..

Ja nå står høsten for døra.. Siste sommerdagen i morgen. Får håpe vi får solrike dager i september! :)

Klemmer fra meg! :)

VALKYRIEN sa...

Så spennende da! Sikkert mye å styre med når du er med på arrangeringen - men sikkert også mange flotte opplevelser. Og det viser du jo noe av her! :)
Må visst bli flinkere til å komme seg avgårde på slikt! :)

i stora drag sa...

Åhå, jag hade inte förstått att du skulle vara med och arrangera denna festival! Ja, då förstår jag om du är trött efter allt detta!
Fina foton, fast jag gillade nog ditt eget första på spelemannen bäst! :) Kul vinkel på det!
Kram Pia