Alle bilder er min copyright

søndag 7. august 2011

Det jeg fant

For noen uker siden
fant jeg et flott fotosted
- en nedlagt gammel mølle.


Nå har jeg vært tilbake
med mer passende linse
og stativ
så her kommer flere bilder


Jeg finner ikke noe opplysninger om dette stedet på nett
men jeg vil tro at mølla er fra tidlig 1800 tallet


og den må ha vært i drift til rundt 1960/1970


Gøy å finne slikt i nabolaget
for min del har jeg bare sett ting som dette på museum.


My finding from some weeks ago - an old mill.
This one is not in a museum, it is my neighbourhood, and I found it by luck.
My guess is that the mill is from early 1800 or so
and it has been in work until 1960/1970.
I can not find anything about it on internet...
Great place for photo :-)

13 kommentarer:

Joop Zand sa...

Nice place and very good pictures Leonora....
the light is really fantastic.

have a nice sunday.

Joop

Kalyan sa...

Simply beautifully captured shots...lovely!

Marias Teater sa...

Å, heldig gris Leonora! Flotte bilder - en drøm for en som fotograferer!

Bekka sa...

WOW, så utrolig spennende!! Og så gøy å finne en sånn perle av et historisk sted med spennende fotomotiver - bildene er kjempebra! Klem

i stora drag sa...

Mysiga bilder från din mölla!
Det förvånar mig att det inte blivit förstört invändigt om det alltid står olåst där?
Kram Pia

Fjällripan sa...

Jättefina bilder och så spännande att hitta nåt sånt i närheten! Tack för dina råd ang kameran :)

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

*sukk* Rett og slett vakkert! Utrolig fine bilder, nydelig lys og komposisjon.

Fotokarusellen sa...

En lekker bildeserie, Leonora. Fantastisk å ha noe slikt i nabolaget. Virkelig et vakkert stykke fotoarbeid.

Petunia sa...

Veldig spennende bilder!!
Er det lov å bare gå inn der å kikke?? Eller snek du deg inn?? Blir ekstra spennende da!!

Virginia sa...

Those photos are so cool. I would love to have been there with you exploring. Though I probably would have accidentally ruined your shots. :)

Huldra sa...

Oi.. Disse var det en utrolig stemning i. Skjønner godt du tok med deg kameraet og tok en god runde der. Er det ikke herlig når man får fotoblikket? :)

Hmm.. Må visst rusle videre inne hos deg en annen dag, og legger meg til som følger. Her var det spennende å være. :)

Birgitte Juliussen Haug sa...

Det var et flott sted! Hvor er det?

Birgitte Juliussen Haug sa...

Det var et flott sted! Hvor er det?