Alle bilder er min copyright

mandag 25. april 2011

På tranejakt

I morgendisen
ved Fluberg bru
var jeg i dag på tranejakt


Jeg har hørt og lest
så mye om tranene ved Hornbogasjøen i Sverige
og forrige vår
fant jeg ut at de tar seg en hvil på Fluberg
før de fortsetter videre på ferden


Hvor de skal
vet jeg egentlig ikke


Det ble ikke de beste bildene
for telen min var ikke lang nok
og bildene måtte croppes
Neida, det under her er ingen trane
det er en gås på flukt
fra meg
etter at jeg hadde overvunnet åkre og piggtrådgjerder
gjørme, kvist og kvas
for å ende opp i skogkanten bak tranene



 Da jeg var nesten fremme
hørte jeg noen skikkelig høye trane trompet tut
og gjennom kvistene så jeg hele traneflokken lette
og forsvinne bort
Så mye for all kravlingen
gjørmete bukser
og troen på at jeg skulle få flotte traneportrett


Men nydelig er det
på Fluberg
det er iallefall sikkert.

Me
this morning
crane hunting
with my camera
at Fluberg bru
half an hour drive from where I live.
Not the best photos
my lens was not long enough
so I had to crop the pictures.
Beautiful place

8 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Det ble jo kjempebra bilder! De er jo så sky, så det er ikke lett å komme innpå dem. Har forsøkt flere ganger tidligere - men i år har jeg ikke sett snurten av dem!
Har vært på Hornborgarsjøen, men det var ikke på den tiden tranene er der. Så det ble bare bilder av sjø og sjø og sjø! :)

Marias Teater sa...

Suverene bilder av traner! Fordi de er så sjeldne og fordi du ofret så mye for å fange dem med kamera! Jeg misunner deg muligheten til å møte andre fugler enn duer, sjærer, stokkender og svaner....

Joop Zand sa...

Hey Leonora


Prachtige opnames hoor..... kwalitatief zeer goed en mooie composities....de complimentjes zijn zeker op zijn plaats.

Groetjes, Joop

Fjällripan sa...

Det blev visst fina bilder! Men det är svårt att
komma nära...Så spegelblankt och fint det var på sjön :) Ha det bra!

Virginia sa...

And no snow! Or at least not too much anyway.

Gorgeous pictures. Absolutely lovely. :)

Viola sa...

Du verden da, jeg blir helt overveldet her jeg- TRANER!! Så bra du dro dit, og fikk bilder av dem! Det må jeg virkelig si! Men du verden for et jaktterreng du har forsert- piggtråd?!! :O
Nydelige bilder både av fuglene og naturen! :)

Her har påska gått veldig fort og vi har hatt sommertemperatur, vanvittig egentlig, at sommeren tok innersvingen på våren?! :O :)

Klem fra meg! :)

i stora drag sa...

Oj, Leonora, vilket besvär du haft!
Men bilderna på tranorna blev ju jättebra i alla fall och vackert var det där du var!
Såg att det fanns lite snö kvar hos dig!

Vilken påsk vi haft! Har inte velat vara inne alls och knappt varit ute på nätet heller, men nu är jag här! Tack för din senaste kommentar! :)
Kram Pia

Lasse sa...

Underbara bilder du fått som blev mycket vackra! Du fick lön för mödan verkligen !!