Alle bilder er min copyright

mandag 4. april 2011

Med en god posjon tålmodighet

 makroen på kamera
og kamera på stativ
var jeg klar til å angripe
hestehoven som ble plukket i helgen
Regnværet tok en pause
og jeg startet å ta bilder i skikkelig gråvær


etterhvert som jeg holdt på
ble det lysere og lysere 


og til slutt kom solen frem
og skapte rene påskestemningen
i søkeren


Oj for en glede å finne ut
at den nye makroen er akkurat det jeg håpet
Vi er blitt skikkelig gode venner allerede
og skal tilbringe mye tid sammen fremover.

Mandagstema i dag vil at vi skal skrive om fotoglede,
dette er en del av min.

Photoshoot with the Tussilago Farfara
First photo, light is heavy clouds
second, light clouds
third in sunshine
What a joy to discover that my new macro lens
is just what I hoped for.
We have already tied tight bonds
I love it! :-)

19 kommentarer:

Joop Zand sa...

Very nice flowers Leonor,
and also really nice pictures.

greetings, Joop

Format 900px sa...

Härlig färg-och vårterapi här hos dig!
Kul att du trivs med ditt nya macroobjektiv.

Tack/Ha det gott!

http://blindstyre.se/wordpress/2011/04/fotogladje/

Inge sa...

Smukt..:-)

Gunnar sa...

Dette ser veldig lovende ut, gleder meg til de neste "episodene"

Arnhild sa...

Ser man det!...Blitt skikkelig kompis med det nye objektivet ja! :)

Flotte bilder, og gleder meg til de neste :)

Petunia sa...

Jaaaa, dette er til å kjenne igjen!!
Nydelige bilder hvor du virkelig deler fotogleden.
Hvilken macrolinse har du kjøpt?

Bare Mio sa...

Nydelige bilder!

Lene sa...

Så flotte bilder.

i stora drag sa...

Åh, så jättefina dina bilder blev!
Man blir så glad av gula blommor!
Tror aldrig jag har plockat en endaste hästhov, så det var kul att få se dem i närbild! :)

Igår satt jag inte vid datorn, så det blev inga bloggbesök!
Ha en fin kväll!
Kram Pia

Millemilla sa...

Vakre leirfivel-bilder:-) Makrolinse står på min ønskeliste.

Hilda R.B sa...

Det er artig når en har godt verktøy til å få frem det en vil!!! Du har fått kjempeflotte bilder. Så fin farge og skarphet! Bra jobbet.

Småbyliv sa...

Å, så utrolig vårlig og flott! Skjønner godt at dette har gitt deg både fryd og glede :o))

Pysselfarmor sa...

Helt underbart fotograferat av dig - vårens solar!

VALKYRIEN sa...

Herlige bilder! Tror ikke alle som rusler forbi en hestehov innser hvor vakker den er! Men det får vi se her ja! Nydelig jobbet, med blomst og macro og vaser og alt!

Marias Teater sa...

Moro (fotoglede) med macro! Sylskarpe og flotte bilder av et rørende motiv!

Virginia sa...

That yellow is awesome. And I love the clarity of the photos.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig!!!!!! Man blir glad av å se disse små solene.

Kate! sa...

Beautiful! So vibrant and alive!

TorAa sa...

Viser med all tydelig at fotoglede er også å dele.
Fantastiske bilder - godt jobbet;-)