Alle bilder er min copyright

mandag 18. april 2011

Mandagstema - Favorittsted

Favorittstedet mitt
er stort
og det ligger der jeg vokste opp
Østmarka i Oslo


Det er den fineste skogen jeg vet om
luftig og lys 


med masse fine badevann om sommeren
og suverene skiløyper om vinteren


Nå bor jeg langt unna
men innimellom går vi tur her allikevel
hunden og jeg 


For flere Favorittsteder, klikk her.

Favorite place
forest in the area where I grew up
Great in summer
with lots of places to take a swim
and wonderful for skiing in winter
Now I live far away
but still
take my dog for a walk
in this forest
inbetween


11 kommentarer:

Petunia sa...

Det er mange som har favorittstedet sitt der de har vokst opp og favorittsteder er jo ofte bygget på gode minner. Mitt valg er jo også fra området jeg bor/har vokst opp i, for selv o jeg har flyttet fra barndomshjemmet, så bor jeg bare 4 kilometer unna, men enda litt nærmere fjellene jeg elsker.
Nydelige bilder og et flott favorittsted du har. Takk for kommentaren din på mitt bilde. Det er et bilde som er tatt med selvutløser og på stativ, litt arrangert kan man si, men jeg liker det godt selv også:)

Marias Teater sa...

Luftig skog med filtrert lys og skygge setter også jeg stor pris på. Barndommens stier er viktige å ta være på... Veldig koselige bilder - mangler hund!

Joop Zand sa...

Wow....Springtime in Norway....how nice
is it there.....so beautiful Leonora.

Greetings, Joop

annemarie sa...

Markaområdene rundt Oslo er kjempefine. Og skogen er fin om sommeren.

minaordminabilder sa...

Skogen den gillar jag också. Det är skönt att bara vara där, sitta på en stubbe och filosofera och bara njuta av det man runt omkring sig :)
Härliga bilder!
Ha en bra dag!

Fjällripan sa...

Härliga bilder från skogen, skönt att ha ett favoritställe! Ha en bra dag :)

Karis fotoblogg sa...

Flotte bilder fra favorittstedet ditt, og skjønner godt at du liker deg der. Sikkert veldig fint å ta en tur dit på alle årstider.

Ha en finfin påske! :)

Tinkerbell ... sa...

Härliga bilder!!!
Visst är det mysigt att vara ute i skogen och promenera och fotografera!!!
Önskar dig en Glad Påsk!!!

Fotokarusellen sa...

Veldig hyggelig å se de fine bildene fra Østmarka som også jeg har vokst opp med. Et flott friluftsområde med alle muligheter.
God påske.

Viola sa...

Ååååå vakre bilder fra Østmarka på den kanten! Lenge siden jeg har vandret i de skogene nå faktisk! Savner det!

Klem fra meg! :)

Inge sa...

Dejligt favoritsted.. :-)
God påske.