Alle bilder er min copyright

onsdag 16. februar 2011

Jeg har faktisk møtt en elg!!

Og det ble langt fra det møtet jeg hadde sett for meg
med meg og kamera i full sprint ut av skogen
med en illsint elg etter
Neida, denne hadde lagt seg til i en snøgrop
bare noen få meter fra stien jeg gikk på
og den betraktet meg rolig og uredd
mens jeg knipset bilder i villt tempo
Kamerainnstillinger tenkte jeg ikke på engang
så jeg er sjeleglad det ble såpass bra bilder :-)
Og så trakk jeg meg langsomt tilbake
med buldrende hjerte
og galloperende puls
samme veien som jeg kom
og jeg må innrømme at jeg ikke var helt sikker på om dette var en drøm :-)
For en opplevelse!
Og for et nydelig dyr!


I actually met a moose!!
And it was not the meeting that I had seen in my thoughts
me and my camera running out of the woods
chased by an angry moose
No, this one had taken a  nap in the snow
just a few meters from the path I walked on
and looked calm on me
while I used my camera
Not the time for camera settings
so I am so happy the photos turned out as they did
And then I quiet
turned around
and walked home the same way I came
With a heart that was beating so fast
and a puls that was gallopping
and I must admit
I was not sure if I was in the middle of a dream :-)
What an amazing experience!
And what a beautiful moose!

13 kommentarer:

Gunnar sa...

Spennende, godt du hadde med kamera og fikk inn noen gode "skudd"

Virginia sa...

WOW! That is so cool. I'm incredibly impressed that you weren't being chased by an angry moose. :)

That is a really gorgeous shot.

Arnhild sa...

Og for et kjempeflott bilde du fikk av den! Grattis!!..Gøy, ikke sant?

Laura sa...

Flot billede og sej oplevelse :-))))

i stora drag sa...

Vilken härlig upplevelse du fick!
Förstår att hjärtat ditt bultade och slog! :)
Visst är älgarna stora! Bilden blev ju jättebra!
Men hon ser ju helt frostig ut!
Ha en fin kväll!
Kram Pia

Anne sa...

Har du sett på maken da gitt. Skal si du har nerver av stål jente!! tror jammen jeg har vært litt skeptisk jeg gitt, så nært, men du og du så fint bilde du fikk, det portrette vet du, heng det over soffan og kall det: Eli i snø, he he

VALKYRIEN sa...

Næmmen så heldig du var! Tenk å ha dem så nære, og i tillegg ha kamera med. Ser ut som den holder på å snø ned stakkaren - flott bilde!
Har hatt et par sånne innpå meg en gang jeg også. Det gjør noe med en, å ha slike fantastiske dyr nært på seg!

Hilda R.B sa...

heldig du var da! Tenker pulsen ble høy en stund. Så fikk du utrolig bra bilde av den også. Nydelig! Tusen takk for at du deler med oss.

Karis fotoblogg sa...

Kjempeflott bilde! Den ser jo veldig rolig og snill ut... ser ut som den likte å være fotomodell :) Heldig du som fikk oppleve elg på den måten.

Kate! sa...

Oh my! What a lovely photo! She's looking right at you!

Joop Zand sa...

Hello Leonora

Thats a wonderful picture.... very well done again.

warm greetings, Joop

The AWD is about 20 km from my home, so i will be there many times.

HansKE sa...

Så artig at du kom så nære innpå - og fikk et så flott bilde! Spennende opplevelse!

Viola sa...

Hjelpe meg!! Da hadde nok pulsen min gått fort også ja.. du, det er noe magisk med det kameraet vi går og bærer på, det gjør oss med ett så modig! Tenk om vi ikke hadde hatt kamera og fotointeresse, men gått på en tur og oppdaget en elg? sikkert ikke stått der så lenge, men snudd på hælen, ihvertfall i betryggende avstand!

Dette bildet er bare knall! All ære til deg Leonora!! Du er tøff!! =)

men..
jeg kan ikke unngå å tenke..
hva tenker den der den ser rett inn i kameraet??

Vel, jeg kan vel ikke få vite alt heller.. ler..

Klemmer på vei! :)